Observatori

Estudi
Ferran Ferrer Julià (director) (Fundació Bofill)
01 de març de 2010
Aquest llibre presenta, des del rigor de les dades i la pluralitat d’analistes que hi participen, una radiografia del sistema educatiu no universitari del nostre país. S’estructura en quatre parts. Una primera part en què es presenten i s’interpreten
Informe
Ferran Ferrer (Dir.) (Universitat Autònoma de Barcelona)
20 de febrer de 2010
El programa “Pizarra Digital” consisteix en la instalació de tablet pc per us individual a les classes de tercer cicle d’educació primària a l’Aragó. Va començar el 2005, i en l’actualitat hi participen el 95% dels centres públics i el 26% dels conce
Article
Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona
31 de gener de 2010
La pedagogia orsiana és una pedagogia que vol recuperar –davant de la producció en sèrie del món industrial i de la despersonalització de l’activitat laboral moderna– els valors del treball de l’artesà de l’Edat Mitjana. Llavors hom iniciava la seva
Article
Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona
18 de gener de 2010
Pensador polièdric, personatge controvertit i una personalitat complexa, tal vegada fins i tot barroca, Eugeni d’Ors (1881-1954) va mantenir amb Catalunya una relació entre l’amor i l’odi. Si el seny i la rauxa han estat considerats tradicionalment e
Informe
Javier Elzo Imaz, coordinador (Fundació Jaume Bofill)
28 de novembre de 2009
Els experts afirmen que l’adequat desenvolupament de la competència social durant la infància i l’adolescència és un factor crític que té gran influència sobre molts aspectes de la nostra vida. D’aquesta competència en depenen les bones o males relac
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18