2 febrer 2018

Francesc Pedró

Francesc Pedró va incorporar-se a la UNESCO el 2010, dirigint les tasques de desenvolupament docent i polítiques educatives. El seu equip multinacional s'ocupa de  polítiques i desenvolupament docent, tecnologia en l'educació i  polítiques educatives, incloent-hi les polítiques públiques nacionals i la recerca internacional comparada.

Des del 2005 treballa al Centre d'Investigació i Innovació Educativa (CERI) de l'OCDE, on ha estat responsable de diversos projectes, entre els que destaquen la Teaching and Learning International Survey (TALIS), i el New Millennium Learners Project. També ha estat responsable d'informes sobre I+D dels països de la OCDE i d'un projecte d'Innovació Sistèmica en l'Educació.

Entre el 1998 i el 2005 va ser professor d'educació comporada i polítiques públiques a l'Universitat Pompeu Fabra, i director acadèmic del seu programa per a la qualitat educativa. També va ser responsable de les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) de Catalunya. Anteriorment, havia estat vicedegà de recerca i innovació educativa, i de relacions internacionals, a la Universitat Oberta de Catalunya.

Va llicenciar-se a la Universitat Autònoma de Barcelona i es va doctorar en Educació Comparada per la UNED. Va fer un postgrau en Polítiques Públiques Comparades a l'Institut d'Educació de la University of London.

Les seves publicacions més recents són: Are the New Millennium Learners Making the Grade? Technology Use and Educational Performance in PISA (2010), Inspired by Technology, Driven by Pedagogy (2010), Tecnología y educación: lo que funciona y porqué (2011), i Connected Minds. Technology and Today’s Learners (2012).