Notícies

Pisa? Anem fent

Enric Roca, director d'Edu21

En aquestes dates s'han fet públics els resultats de les proves PISA (Programa per a l'Avaluació Internacional dels Alumnes) patrocinat per l'OCDE. Aquest fet sol anar acompanyat d'uns dies de comentaris i reflexions a la llum dels resultats destacat

llegir més

Avaluar per seguir aprenent

Enric Roca, director d'Edu21

Com podríem alliberar el sistema educatiu, en l'etapa bàsica (primària i ESO), de l'actual funció classificatòria que desenvolupa mitjançant l'avaluació? Alguns opinen que aquest és un debat etern i, per tant, irresoluble; que la funció avaluadora co

llegir més

Hacer deberes o aprender

Enric Roca, director d'Edu21 (eldiario.es)

Las tareas extraescolares, al igual que las puramente escolares, deben servir principalmente para ayudar al autoaprendizaje, a la responsabilidad y autoconciencia hacia ese propio aprendizaje

llegir més

Avaluar sense classificar

Enric Roca, director d'Edu21

Per assolir un sistema educatiu per a Catalunya modern, eficient i equitatiu, és a dir, de màxima qualitat, ens fa falta plantejar-nos reformes profundes en múltiples aspectes. En alguns d'ells ja ho estem fent, via administració o altres institucion

llegir més

Tenim un somni

Enric Roca (Director d'Edu21)

Com va sent habitual en els darrers anys, demà tornarà a ser una diada important on ens tornaran/tornarem a comptar. Cal seguir mantenint l'impuls, sens dubte, però tal com diu l'eslògan d'enguany, ara cal estar-hi a punt. A punt i decidits per fer,

llegir més

Autoavaluació

Enric Roca, director d'Edu21

Parlar de nou de revàlides és com fer un viatge a través del túnel del temps i situar-nos en èpoques que molts pensàvem que no tornaríem a veure. El govern de Catalunya ha manifestat que no implementarà aquestes revàlides a 4rt de l'ESO i a 2n de Bat

llegir més

Pensem en la innovació

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

El dia a dia i les seves urgències comporta que, sovint, no tinguem temps per aturar-nos i reflexionar sobre allò que estem fent i, sobretot, en relació amb què ens agradaria fer. En educació, la denominada pedagogia lenta ha estat una idea molt esti

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25