Butlletí: 86

La formació inicial a debat (editorial)

El Programa de Millora i Innovació en la Formació dels Mestres (MIF), impulsat pel Consell Interuniversitari de Catalunya i el Departament d’Ensenyament, ha publicat recentment un document d’accions estratègiques titulat: “Millora de la formació inicial per a la docència”. A Edu21 també fa anys que venim reflexionant i impulsant propostes per a la formació inicial…

Saber-ne més

Les noves llaminadures: els cigars electrònics (col·laboració)

Entre els alumnes de secundària està agafant força una nova moda, aquesta vegada, la cigarreta electrònica “low cost”. En els cursos de l’ESO hi ha cada cop més alumnes que fumen amb la cigarreta electrònica. La seva principal motivació és el sabor dels seus vapors: menta, xocolata, maduixa, caramel, llimona, etc., que consideren una llaminadura…

Saber-ne més

Del lideratge emocional al lideratge conscient (col·laboració)

Liderar vol dir, sobretot, influir en els altres. Als centres educatius ha de liderar l’equip directiu i, també, han de liderar els caps d’estudi, els caps de departament, els coordinadors de cicle, els tutors i, si incloem el lideratge d’un grup d’alumnes, qualsevol docent. Després d’analitzar, durant molts anys, equips de treball millor i pitjor…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

Com som? Un mètode per conèixer a fons la gent que ens envolta


Per què hi ha persones amb qui m’entenc sense esforç, i persones que no entenc gens ni mica? Com és que hi ha gent que no fan mai el que espero que facin? Com és que hi ha gent que pretenen que faci coses que no puc, no sé o no vull fer? Què ho…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Edutopia


Web del projecte Edutopia, que comparteix estratègies d’aprenentatge basades en l’evidència i la pràctica docent.  
Saber-ne més

NOTÍCIES

Vídeo-resum de la 33a Tribuna Edu21

 
33a Tribuna Edu21: Aprendre entre iguals, en equips docents.
 

Fes-te Amic d’Edu21!

 
Edu21 vol comptar amb una àmplia i variada xarxa d’Amics, que formin la base d’un moviment de canvi i transformació pedagògica, per bastir un model educatiu innovador capaç de donar resposta als reptes presents i futurs de la societat catalana
 

ISSN 1988-544X