articles i publicacions

28 de octubre de 2008
Joan Pagès, Catedràtic de didàctica de les ciències socials a la UAB. (Diari avui, els reptes de l'educació (VI))

"Cal creure més en les persones. Pensar que l'evolució del sistema educatiu serà conseqüència d'una nova llei és somiar truites".

27 de octubre de 2008
Carme-Laura Gil i Miró, llicenciada en filologia clàssica i ciències de l'educació, Consellera d'Ensenyament (1999-2003), diputada al Parlament (CDC) (Diari Avui, els reptes de l'educació (V))

"Cap alumne no pot abandonar l'escola sense haver adquirit els coneixements primordials. Aquesta és la gran comesa urgent.

26 de octubre de 2008
Joan Estruch Tobella, catedràtic de llengua i literatura a l'IES Jaume Balmes i professor de l'ICE de la Universitat de Barcelona (Diari Avui, els reptes de l'educació (IV))

"Els problemes educatius s'han de plantejar dins d'una estratègia social i econòmica".

25 de octubre de 2008
Jaume Cela, mestre, pedagog i escriptor, vinculat a la FMRPC i a Rosa Sensat, en l'actualitat és el director del CEIP Escola Bellaterra (Diari Avui, els reptes de l'educació (III))

"La velocitat s'ha convertit en un valor, però si parlem d'educació, el que necessitem són ritmes pausats"

24 de octubre de 2008
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de pedagogia a la UAB i expresident del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu de Catalunya (Diari Avui, els reptes de l'educació (II))

"Cal que la direcció escolar es professionalitzi de veritat i constitueixi el primer nivell de supervisió del sistema".

23 de octubre de 2008
Ricard Aymerich, mestre i psicòleg, president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) (Diari Avui, els reptes de l'educació (I))

"L'administració educativa ha de ser sentida com un gestor més eficient i coordinat i molt més proper als centres del que ho és ara".

10 de octubre de 2008
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)

"No només es tracta de dotar-nos d'un marc legislatiu adient a les demandes dels nous temps sinó, sobretot, de ser capaços d'endegar un procés reflexiu que ens porti a un autèntic canvi de model educatiu. Ja no ens serveix l'actual."

08 de octubre de 2008
Pilar Benejam, catedràtica de didàctica de les ciències socials, UAB (El Periódico)

Article de Pilar Benejam, membre del Jurat del Premi Edu21, on planteja la necessitat de millorar la formació del professorat, afirmant que un bon professor de secundària no es pot formar amb un breu curs d'adaptació pedagògica.

08 de setembre de 2008
Jordi Sedó (Diari Avui)

Article publicat al diari Avui on l'autor qüestiona tant la durada de les vacances docents com les raons que les famílies addueixen per reduir-les.

03 de juny de 2008
Enric Roca (Butlletí del Centre d'Estudis Jordi Pujol)

Què se n’ha fet de la tradicional aliança entre l’autoritat de l’escola i la dels pares, que mostrava la coherència d’uns valors personals i socials compartits i exemplars i amb capacitat de modelatge? Els joves d’avui són més irreverents i indiscipl

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28