articles i publicacions

09 de novembre de 2008
Màrius Martínez, professor de pedagogia aplicada de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, de la qual ha estat el degà. (Diari Avui, els reptes de l'educació XVI)

"El darrer compromís és per als mitjans de comunicació: els debats sobre educació no haurien de ser un espectacle per tirar llenya al foc"

06 de novembre de 2008
Miguel Martínez, catedràtic de pedagogia de la UB i director de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UB (Diari Avui, els reptes de l'educació XV)

"Ens omplim la boca de declaracions sobre l'educació i la importància de l'escola, però no acompanyem bé la seva feina".

05 de novembre de 2008
Joaquim Prats, catedràtic de la UB especialitzat en didàctica de la història. Ha presidit el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. (Diari Avui, els reptes de l'educació XIV)

"El que sens dubte constitueix un error és pensar que qualsevol temps passat va ser millor".

04 de novembre de 2008
Antoni Poch i Comas, mestre, vinculat a l'Escola Pública La Roda i a l'Associació de Mestres Alexandre Galí, de Terrassa (Diari Avui, els reptes de l'educació XIII)

"Les autoritats educatives han de facilitar salts qualitatius capaços d'engrescar de debò la comunitat educativa"

03 de novembre de 2008
Enric Roca, coordinador general d'Edu21, pedagog i professor de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB (Diari Avui, els reptes de l'educació XII)

"Hem de suprimir definitivament el curs de capacitació i endegar el màster del professorat de secundària".

02 de novembre de 2008
Pilar Benejam, mestra, professora de secundària i catedràtica de didàctica de les Ciències Socials a la UAB, membre de Rosa Sensat (Diari Avui, els reptes de l'educació (XI))

"El professorat de secundària té una preparació inicial que es redueix a un curset de capacitació totalment insuficient".

01 de novembre de 2008
Montserrat Castelló i Badia, professora titular de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (URL) (Diari Avui, els reptes de l'educació X)

"Reconèixer i entendre la multiplicitat de veus que ens acompanyen és la base pel diàleg"

31 de octubre de 2008
Joan Manuel del Pozo, doctor en filosofia i professor a la UdG, va ser conseller d'Educació i Universitats entre el maig i el novembre del 2006 (Diari Avui, els reptes de l'educació (IX))

"El creixement intens de la demanda de llocs escolars i de docents en els darrers deu anys genera tensió"

31 de octubre de 2008
Daniel Pennac (Edicions Empúries)

Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne br

30 de octubre de 2008
Gregorio Luri, llicenciat en ciències de l'educació i doctor en filosofia (Diari Avui, els reptes de l'educació (VIII))

"Sense confiança en el sistema no hi ha cap mesura que per si mateixa garanteixi la millora dels resultats acadèmics".

29 de octubre de 2008
Salvador Cardús, sociòleg, doctorat en ciències econòmiques i periodista (Diari Avui, els reptes de l'educació (VII))

"Estem massa concentrats en la nostra pròpia misèria i ens falta la perspectiva general per fer millors diagnosis".

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28