articles i publicacions

31 de octubre de 2008
Joan Manuel del Pozo, doctor en filosofia i professor a la UdG, va ser conseller d'Educació i Universitats entre el maig i el novembre del 2006 (Diari Avui, els reptes de l'educació (IX))

"El creixement intens de la demanda de llocs escolars i de docents en els darrers deu anys genera tensió"

31 de octubre de 2008
Daniel Pennac (Edicions Empúries)

Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne br

30 de octubre de 2008
Gregorio Luri, llicenciat en ciències de l'educació i doctor en filosofia (Diari Avui, els reptes de l'educació (VIII))

"Sense confiança en el sistema no hi ha cap mesura que per si mateixa garanteixi la millora dels resultats acadèmics".

29 de octubre de 2008
Salvador Cardús, sociòleg, doctorat en ciències econòmiques i periodista (Diari Avui, els reptes de l'educació (VII))

"Estem massa concentrats en la nostra pròpia misèria i ens falta la perspectiva general per fer millors diagnosis".

28 de octubre de 2008
Joan Pagès, Catedràtic de didàctica de les ciències socials a la UAB. (Diari avui, els reptes de l'educació (VI))

"Cal creure més en les persones. Pensar que l'evolució del sistema educatiu serà conseqüència d'una nova llei és somiar truites".

27 de octubre de 2008
Carme-Laura Gil i Miró, llicenciada en filologia clàssica i ciències de l'educació, Consellera d'Ensenyament (1999-2003), diputada al Parlament (CDC) (Diari Avui, els reptes de l'educació (V))

"Cap alumne no pot abandonar l'escola sense haver adquirit els coneixements primordials. Aquesta és la gran comesa urgent.

26 de octubre de 2008
Joan Estruch Tobella, catedràtic de llengua i literatura a l'IES Jaume Balmes i professor de l'ICE de la Universitat de Barcelona (Diari Avui, els reptes de l'educació (IV))

"Els problemes educatius s'han de plantejar dins d'una estratègia social i econòmica".

25 de octubre de 2008
Jaume Cela, mestre, pedagog i escriptor, vinculat a la FMRPC i a Rosa Sensat, en l'actualitat és el director del CEIP Escola Bellaterra (Diari Avui, els reptes de l'educació (III))

"La velocitat s'ha convertit en un valor, però si parlem d'educació, el que necessitem són ritmes pausats"

24 de octubre de 2008
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de pedagogia a la UAB i expresident del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu de Catalunya (Diari Avui, els reptes de l'educació (II))

"Cal que la direcció escolar es professionalitzi de veritat i constitueixi el primer nivell de supervisió del sistema".

23 de octubre de 2008
Ricard Aymerich, mestre i psicòleg, president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) (Diari Avui, els reptes de l'educació (I))

"L'administració educativa ha de ser sentida com un gestor més eficient i coordinat i molt més proper als centres del que ho és ara".

10 de octubre de 2008
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)

"No només es tracta de dotar-nos d'un marc legislatiu adient a les demandes dels nous temps sinó, sobretot, de ser capaços d'endegar un procés reflexiu que ens porti a un autèntic canvi de model educatiu. Ja no ens serveix l'actual."

08 de octubre de 2008
Pilar Benejam, catedràtica de didàctica de les ciències socials, UAB (El Periódico)

Article de Pilar Benejam, membre del Jurat del Premi Edu21, on planteja la necessitat de millorar la formació del professorat, afirmant que un bon professor de secundària no es pot formar amb un breu curs d'adaptació pedagògica.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24