articles i publicacions

17 de juny de 2017
Enric Roca, director d'Edu21

Quan un curs acaba sempre resulta pertinent preguntar-se si s’han pogut acomplir els objectius formulats al començament. El resultat acostuma a ser agredolç. D’uns anys ençà, a més, determinats problemes semblen evolucionar a pitjor: la desconnexió dels nois i noies vers molts dels continguts acadèmics de sempre i pel seu embolcall metodològic força desconnectat del...

13 de maig de 2017
Enric Roca, director d'Edu21

Aviat l’actual curs escolar finalitzarà i hom tindrà la sensació que tot passa molt ràpidament i que el calendari, sovint, actua en contra dels aspectes que voldríem modificar, donat que les exigències administratives i temporals segueixen una lògica precisa que tendeix a repetir protocols curs rere curs, any rere any. Haurem acabat un curs on...

05 de març de 2017
Octavi Fullat (Edicions de la Universitat de Barcelona)

El presente libro constituye la biografía intelectual del autor, en la que relata cómo veintiún pensadores le hicieron caer del corcel del cristianismo sobre el que montaba tan seguro. Veintiún «impertinentes» que socavaron los cimientos que sustenta

22 de gener de 2017
David Bueno Torrens

Neurociència per educadors és un llibre esplèndid que du un subtítol prou explícit. Els lectors hi trobaran «tot allò que sempre han volgut saber del cervell dels seus alumnes i mai ningú s’ha atrevit a explicar-los de manera entenedora i útil». Per

03 de desembre de 2016
Enric Prats (Edicions de la Universitat de Barcelona)

Pedagogia i literatura són disciplines humanes amb molts paral·lelismes. L’educació té molt de ficció, com la narrativa té molt de pedagogia. Créixer i fer créixer són accions indefugibles de la condició humana, que s’aconsegueixen per la via educati

23 de abril de 2016
Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

“Potser ens cal menys pressió sociofamiliar i acadèmica en les formes d'introduir la lectura escolar"

19 de març de 2016
Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

Existeixen dos moviments pedagògics que actualment prenen força protagonisme en la majoria de propostes reformadores, tot i que no es poden considerar una novetat. Una d'aquestes tendències és l'èmfasi en la conveniència d'una major personalització d

06 de març de 2016
Pilar Benejam Arguimbau (Associació de Mestres Rosa Sensat)

En un moment com el present, potser és necessari que persones com Pilar Benejam parlin de la dignitat de la professió de mestre, de la seva complexitat, de les seves exigències, de la satisfacció de treballar amb infants i joves i de la responsabilit

13 de febrer de 2016
Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

Diverses experiències i innovacions pedagògiques, que darrerament estan proliferant en el nostre entorn, posen l'èmfasi en el necessari replantejament de les pràctiques organitzatives i metodològiques tradicionals dels processos d'ensenyament i apren

09 de gener de 2016
Enric Roca, Director d'Edu21 (El Punt Avui)

El cas de l'Alan, el noi transsexual de tan sols 17 anys que es va llevar la vida la nit de Nadal, no es pot tractar com un fet aïllat i marginal. No ha estat només una víctima de la transfòbia, sinó també de la manca de cultura i sensibilització env

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24