articles i publicacions

20 de juliol de 2011
Enric Roca (Butlletí del Centre d'Estudis Jordi Pujol)

El curs escolar que ha acabat recentment –el 2010-2011– s’ha caracteritzat pel canvi polític en la conselleria, abans d’Educació, ara d’Ensenyament. Aquest canvi ha fet replantejar certs programes i accions que, impulsats pels anteriors governs, no e

07 de juliol de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

En uns temps on els recursos per a l'educació no seran abundants resulta més urgent que mai planificar els propers cursos amb uns objectius realistes, però alhora il·lusionants perquè són ambiciosos, per al conjunt dels professionals i la resta d'age

30 de juny de 2011
Jordi Deulofeu (RBA Llibres)

Els jocs i les matemàtiques, una relació constant al llarg de la història, entre l'estatègia i allò lúdic, entre el coneixement i el divertiment. La humanitat ha generat infinitat de jocs en els que intervenen l'atzar, l'estratègia, la reflexió, la p

20 de juny de 2011
Josep Oriol Pujol i Humet

Aquesta setmana finalitza el curs escolar. I arriben les notes i també el moment de decidir com organitzar la vida familiar per atendre els infants. Volem explicar una realitat que no es percep habitualment.

12 de juny de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Ara portàtils per a cada nen, ara per al centre; ara sisena hora, ara la traiem perquè no fa falta; ara suprimim la setmana intensiva, ara la tornem a permetre; ara proposem setmana blanca, ara cinc dies com es vulgui; ara mestres especialistes per a

08 de juny de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Educar és bàsicament exemplificar i, sobretot, saber escoltar. Educa millor –més eficaçment– qui ensenya poc i escolta molt. Si educar és bàsicament oferir capacitat d'escolta i oportunitats de mostrar exemples vitals des d'un mateix, des del comport

31 de maig de 2011
Carlos Spottorno i Fernando Marías (editors)

"La hora del recreo" és un llibre de fotografies i relats que acosten al lector a la dura realitat de setze nens, nenes i adolescents treballadors. Els beneficis del llibre es destinen íntegrament al Programa Pronen, que des del 1998 treballa per ofe

18 de maig de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Qualsevol feina té els seus inconvenients, les seves ingratituds, també les seves virtuts i recompenses. I res és com, des de fora, molt sovint es pensa. Fer de mestre d'educació infantil o de primària, o bé exercir de professor de secundària, avui s

08 de maig de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Com podríem garantir que els mestres d’una escola, que els professors d’un institut, romanguessin en el centre perquè ho desitgen, perquè se senten identificats amb un projecte educatiu col·lectiu i perquè es troben a gust amb els alumnes i els compa

30 de abril de 2011
Daniel Gabarró Berbegal (Angle editorial)

Qüestionar-se la manera de reduir el fracàs escolar o la forma d’incrementar l’èxit acadèmic és, doncs, una pregunta cabdal. La seva resposta no només té un impacte individual, sinó efectes col·lectius en generar una societat més culta, pròspera i se

18 de abril de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

El programa 30 Minuts d’ahir ens va presentar dues realitats educatives que, per les seves característiques, conviden a la reflexió i, també inevitablement, a la comparació amb el nostre sistema educatiu.

14 de abril de 2011
Enric Roca

El desacord entre l'interès dels nois i noies per l'estudi i les ofertes acadèmiques que la institució escolar els ofereix constitueix una entrellaçada xarxa que comença a teixir-se des dels primers anys d'escolarització, que es va consolidant a la p

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24