articles i publicacions

24 de desembre de 2011
Enric Roca (El Punt-Avui)

La proposta sense concretar llançada per Mariano Rajoy, en el discurs d'investidura de la presidència del govern central, en relació amb la intenció d'allargar el batxillerat fins a tres anys, ha revifat el debat sobre la seva conveniència pedagògica

12 de desembre de 2011
Xavier Serra i Besalú (El Punt Avui)

El primer article de la Convenció sobre els drets de l'infant explicita que “un infant és l'ésser humà fins als divuit anys”. S'hi estableixen els drets civils, polítics, econòmics, socials i culturals de la infància i la joventut. S'hi recone

06 de desembre de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

En els temps que corren costa trobar elements incentivadors que permetin il·lusionar-se per la feina, per a fer-la cada dia millor i per afrontar els múltiples problemes i obstacles que la tasca educativa comporta en els nostres centres.

27 de novembre de 2011
Ferran Ferrer (director), Alba Castejón, José Luis Castel i Adrià Zancajo (Fundació Jaume Bofill)

Anàlisi dels resultats del PISA 2009 relatius a Catalunya, a partir d'alguns temes claus en l'escola del nostre país: excel·lència i fracàs escolar, alumnat desafavorit i resiliència educativa, hàbits lectors i estratègies d'aprenentatge...

16 de novembre de 2011
Enric Roca (Butlletí del Centre d'Estudis Jordi Pujol)

En les darreres setmanes s’ha comentat la possibilitat que el Departament d’Ensenyament impulsés una iniciativa perquè tots els docents del país tinguessin la consideració d’autoritat pública, tot fent extensiva una mesura que ja contempla l’actual l

12 de novembre de 2011
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt-Avui)

En els darrers temps les opinions i les veus crítiques sobre l'educació proliferen i ocupen espais destacats en els mitjans de comunicació. Fa pocs anys era estrany que els temes educatius ocupessin els principals titulars dels mitjans. A poc a poc s

24 de octubre de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Hi ha professions que s’exerceixen sempre de forma individual per a garantir la seva eficàcia (un taxista per exemple sol treballar en solitari tot i l’acompanyament del GPS). Solen ser individualistes també moltes professions de tipus artesanal que

24 de octubre de 2011
Ignacio Morgado (La Vanguardia)

En el maltrecho y revolucionado mundo de la educación, no vendrá mal una reflexión sobre cómo el cerebro aprende y adquiere conocimientos, algo que puede ayudarnos a potenciar lo bueno que ya tengamos y a evitar errores que pudieran empeorar la situa

01 de octubre de 2011
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)

La recent interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en relació amb les llengües vehiculars de l'ensenyament, ha generat en les darreres setmanes tot un seguit de reaccions que han posat de manifest un consens molt ampli en la com

25 de setembre de 2011
José Antonio Marina (Biblioteca UP)

L'estudi del cervell ha tingut resultats espectaculars els darrers anys, però aquests coneixements s'han aplicat més a la clínica que a l'escola i a l'educació. No es tracta que tots ens fem neuròlegs, sinó que tinguem una idea general de com funcion

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24